Wednesday, February 20, 2013

3D Teknik Herringbone

Haaa..ini design 3D yang bakal muncul...belum siap lagi...akak tunjuk dulu bunga yang sedang dalam proses...jenuh gak nak membuatnya...almaklum akak demam baru-baru nie...skang baru bleh sambung jahit...


Cantik tak....hurmmmm....nantikan kemunculan sepenuhnya yer...akak budget dalam minggu nie siap...Insyallah...moga-moga Allah bagi kesihatan yang baik...aminnnn.

Alhamdullillah..Maha Suci Allah yang Maha Pengasih & Maha Penyayang...siap juga akhirnya busana pengetua SMK Inderashah kat Pekan Pahang. Ada 2 pasang semuanya untuk dijahitkan manik pada lengan baju.
Busana yang nie akak jahitkan bunga menggunakan teknik 3D (teknik herringbone). Jangan tanya akak kenapa namanya herringbone..akak tak tahu yer...Masa belajar 3D dulu memang sudah diletak nama herringbone,jadi akak guna jer la.

Daun akak jahit paten biasa sahaja sebab customer tak nak paten yang heavy sangat..jadi akak padankan dengan daun biasa sahaja.



Yang ini pula akak jahitkan crumble..ini pun permintaan customer untuk dijahitkan crumble yang x heavy sangat. Harga teramatlah berpatutan...yer ke???? Betul...betul...betul....hehehee. Harap puan pengetua berpuas hati dengan hasilnya.



p/s : Nak belajar secara tutorial tak???? Nanti akak cuba uploadkan tutorial yang tak seberapa untuk dikongsi bersama dengan peminat-peminat manik semua.

1 comment: